Z wykształcenia jestem psychologiem, w trakcie całościowego szkolenia z psychoterapii dzieci i młodzieży. Pracuję zarówno diagnostycznie jak i terapeutycznie w nurcie psychodynamicznym. W gabinecie pracuję z dziećmi, młodzieżą oraz rodzicami.
Doświadczenie zdobywałam m.in. w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii na Oddziale Dziennym Wieku Rozwojowego w Józefowie oraz w Całodobowym Oddziale Leczenia Nerwic u Młodzieży w Zagórzu, Ośrodku Regeneracja, Bemowskim Ośrodku Psychoterapii „Wysłuchani”. Angażuję się w działalność społeczną i kampanie społeczne mające na celu promocję zdrowia psychicznego osób w wieku rozwojowym. Prowadzę również psychoedukację dla rodziców w mediach społecznościowych.

Z Fundacją Dobra Przestrzeń jestem związana od 2023 roku, pracując w obszarach:

  • Psychoterapii dzieci i młodzieży
  • Terapii grupowej dzieci i młodzieży
  • Konsultacji rodzicielskich
  • Diagnozy psychologicznej z obszaru zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz ADHD.

Jak pracuję?
Pracę swoją opieram na rozumieniu rodziny, potrzeb zarówno dzieci jak i rodziców. Staram się zobaczyć gdzie jest kłopot i odpowiedzieć na potrzeby całego systemu rodzinnego. Wspieram dzieci i nastolatków w kryzysach, pomagam radzić sobie z objawami zaburzeń czy trudności neurorozwojowych. Zawsze podążam za dzieckiem i jego potrzebami, pozwalając mu polepszyć wgląd w emocje swoje oraz zrozumieć emocje otoczenia. Podczas pracy z dzieckiem dużo się bawimy, gramy w gry, tak aby dziecko czuło się dobrze i bezpiecznie podczas każdej sesji. Podczas psychoterapii dziecka ważna jest dla mnie regularna praca z rodzicami, dlatego zapraszam raz w miesiącu rodziców na konsultacje rodzicielskie. Pracę swoją poddaję regularnej superwizji.

Jak u mnie wygląda proces pierwszych konsultacji?
I spotkanie jest dla SAMYCH RODZICÓW, celem zebrania wywiadu, oczekiwań i potrzeb rodziny. Na pierwsze spotkanie zapraszam obojga rodziców lub opiekunów, w przypadku rodziców rozstanych, jest możliwość umówienia się na dwa oddzielne spotkania. II spotkanie w przypadku małych dzieci jest dla RODZICÓW Z DZIECKIEM, natomiast dzieci w wieku szkolnym, gdy są na to gotowe SAME wchodzą ze mną do gabinetu. III spotkanie - podsumowanie jest ponownie dla SAMYCH RODZICÓW, celem ustalenia planów wsparcia dziecka i całej rodziny. Na ostatniej wizycie poświęcam również czas na psychoedukację rodziców.

Kamila Sobczak Grzybowska

Kursy i szkolenia:

  • 4-letnia Szkoła Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Ośrodku Regeneracja i Laboratorium Psychoedukacji
  • Diagnoza Małego Dziecka w kierunku spektrum autyzmu - Synapsis
  • Protokół Ados-2 - Fundacja JiM
  • Moxo - diagnoza w kierunku ADD, ADHD
  • Bieżący udział w licznych konferencjach w tematyce psychoterapii wieku rozwojowego